Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan.
-Muumipappa

keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Kevättä rinnassa

                                                                                                                                                                                            25.2.2014  
Rakas Idiootti autoilija,

Kiitos, että ajoit hiljentämättä, jopa pienellä ylinopeudella suoraan suuresta lätäköstä, jolloin kaikki se kurainen vesi lensi suoraan minun, viattoman, pyöräilijän päälleni. Sinullahan ei olisi ollut minkäänlaista mahdollisuutta väistää toisen kaistan puolelle kuten edessäsi ja takana tulleet autot tekivät. TAI hiljentää vauhtia. Olen erittäin kiitollinen, että pyöräni, hoitopukuni (joka oli kangaskassissa tangolla) ja minä saimme uuden rusehtavan värin. Toivon, että upea valkoinen romusi autosi sai yhtä nätin värin. Olen pahoillani, etten voi ajaa ojassa. Joskus olen sitäkin saattanut yrittää kun kaupunki on huvikseen päättänyt kokeilla luistelurataa pyörätielle. Sillä tavoin ei matkani kuitenkaan edennyt toivottua vauhtia. Seuraavalla kerralla otan eteläeurooppalaisen liikennekulttuurin käyttöön. Sitten näet muutakin kuin nyrkkini. Lähetän sinulle haisevan kukkaispuskan, jonka hain juuri äsken ojan pohjalta, mihin koirani jätti ystävälleen terveiset.

Ystävällisin terveisin, koulusta kotimatkalla ollut väsynyt, ärtyinen ja nälkäinen opiskelija.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti