Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan.
-Muumipappa

keskiviikko 25. helmikuuta 2015

Pinta raapaisuja


Neljän tunnin luento yli kolmen kuukauden jälkeen tuntui ihmeen hyvältä ja huomasin kuinka kynä sauhusi ja korvat kuuntelivat ainakin lähes koko luennon ajan. Aihe on todella mielenkiintoinen mutta se jäi taas liian pinnalliseksi. Harmittaa että opiskelusta on tullut tällaista. Tunti ei monestikaan ala ilman opettajan kommenttia ”meillä ei nyt ole niin paljon aikaa käydä tätä…”. Mihin meillä sitten on aikaa?

Opiskella kotona. Siihen on aikaa. Kuinka moni vaan oikeasti jaksaa yhtä paljon panostaa opiskeluun kotona mitä koulussa saisi hyvältä luennolta irti? Kotona on paljon muutakin tekemistä. Minä kyllä saan itseni lukemaan, opiskelemaan ja tekemään tehtäviä, mutta vasta sen jälkeen kun olen tehnyt kaikkea muuta kuin opiskellut. Ensinnäkin minulle ns. etäpäivä kotona tarkoittaa työpäivää töissä. 

Toisaalta ihanaa että on mahdollisuus tehdä töitä ja että on vapaampaa kuin istua koulussa koko päivä. Se on sitä asioiden organisointia. Minulla toimiikin parhaiten vapaat aamut, koska silloin saan paljon enemmän tehtyä kuin neljän jälkeen illalla koulun väsyttämänä. Kukin tavallaan. 

Juuri kun pääsin haukkumaan kiirettä, jouduin itse sen keskelle. Työkeikka venyi vähän pitemmäksi mikä tarkoitti minulle pahempaa ruuhkaa ja kiirettä päästä koululle sekä alkavalle tunnille. Huolimattomasti peruuttamisen tuloksena sai auto osumaa. Lommosta huolimatta ehdin juuri ja juuri pari minuuttia ennen tuntia koululle. Pian tajusin, ettei luokassa ole ketään. Sähköposti tarkistuksen jälkeen tajusin että tuntia on siirretty ja viesti tullut vain vähän ennen kun tunti olisi alkanut. Voitte vaan kuvitella tuntemukseni...

Vahinkoja sattuu ja seuraavalla kerralla menen mieluummin myöhässä tai en ollenkaan kun kiirehdin. Jos tästä jotain positiivista täytyy hakea, niin huomasin naapurin autossa (ennen ollut ehjä) isomman lommon, kuin minun auton pieni pintaraapaisu. 

Vielä on vähän auki ensiviikon ”loma” suunnitelmat (tehtävien tekoa ja sitä niin kutsutta opiskelua) ainakin töitä on. Te jotka olette kyselleet perääni, niin nähdään ehdottomasti täällä tai kotikotona. Ilmoitelkaa itsestänne ja olin paikastanne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti