Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan.
-Muumipappa

keskiviikko 30. lokakuuta 2013

En mitään

Viimeiset päivät on ollut elämän pohdintaa joka suunnasta. Tähän on vaikuttanut muun muassa syysloman varastanut gerontologian tehtävä. Ja tänään kouluun palaaminen. Silmissä siintää etelänmatka. Minä haluun paussin elämääni (lukekaa kouluun, enkä ole ollut siellä vasta kuin kaksi kuukautta).

Minä: Minua ärsyttää.
H: Mikä?
Minä: No ku en saa tehä mitä haluun oikeesti tehä.
H: Mitä sä sitten oikeesti haluut tehä?
Minä: En mä tiiä. Tai no tiiän; En mitään.

Tämä keskustelu sai siis alkunsa kun puhuttiin tulevaisuudesta ja siitä mitä haluaa tehdä työkseen ja niin edelleen. Ollaan me hauskaakin ehditty pitämään näitten syvällisten pohdintojen ohessa. Me otettiin äkkilähtö jouluun ja leivottiin joulutorttuja sekä syötiin pipareita ja vaniljajäätelöä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti