Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan.
-Muumipappa

torstai 16. tammikuuta 2014

Laskut

 



Pääsin lääkelaskut läpi! Koululla harjoittelu on nyt ohi ja maanantaina menen harjoitteluun kotipaikkakunnalle kolmeksi viikoksi samaan paikkaan, jossa olin kesätöissä. Nyt nautin vapaapäivistä "siskon" luona Kuopiossa tyttöporukalla. Tiedossa on siis paljon puhetta, naurua, shoppailua ja hyvää ruokaa.

Raha. Yksi sana, jolla on paljon valtaa. Mietimme sanontaa raha ei tuo onnea. Tavallaan se on totta, mutta toisaalta se on myös väliarvo onneen. Raha kuitenkin voi aiheuttaa paljon huolta ja  opiskeijoiden keskuudessa varsinkin kuulee paljon sanontaa "kun ei oo rahaa". Toisaalta sekään ettei ole rahaa ei ole este millekkään, koska jos sitä todella haluaa sitä voi myös hankkia. Mitä varten minä opiskelen? Sitä varten, että saan ammatin, josta nautin ja toivottavasti töitä ja siten rahaa millä elää.

Minä olen taatusti säästeliäs erityisesti ruoan suhteen. Kaupassa en halua enkä tee heräteostoksia. Vaan se tarpeellinen riittää. Toisaalta olen antelias muita kohtaan ja allennuksethan ovat aina säästeliäisyyttä. Välillä on myös hyvä tuhlata.Yksi asia mitä ikinä en odota, mutta kuitenkin odotan, on laskut. En halua niitä, mutta jos niitä ei tule mietin missä ne viipyvät. Viimeksi sain kennelliitolta laskun, joka johti siihen, että päädyin eroamaan koko liitosta. Säästeliäisyyttä ja sinnikkyyttä kehiin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti